Юридичний аудит компанії – системна внутрішня юридична перевірка (аудит) документів юридичної особи, що має на меті проведення комплексного всебічного правового аналізу та дослідження діяльності компанії, – з метою мінімізації ризиків і запобігання можливим втратам, пов’язаним із легітимністю відповідних угод, вивчення й аналіз документів компанії за обраними напрямками та бізнесу загалом, виявлення “слабких” місць і їхнє усунення, що дає змогу виявити зони ризику, оцінити їхню ступінь, напрацювати способи усунення негативних моментів та розробити
![Адвокат Ящук Н.А. – юридичні послуги всіх видів](https://abal.com.ua/wp-content/uploads/2024/04/advocat-kharkov.jpg)
![Адвокатське бюро Андрія Лотиша](https://abal.com.ua/wp-content/uploads/2022/09/lot.jpg)
![Адвокатське об’єднання «АЛТЕКСА»](https://abal.com.ua/wp-content/uploads/2021/10/alteksa.jpg)
![KPMG Law Ukraine](https://abal.com.ua/wp-content/uploads/2021/10/kpmg-law.jpg)
Що входить до юридичного аудиту
Під час проведення юридичного аудиту, досвідченим адвокатом вивчаються такі питання:
- Юридичний аудит організаційної структури компанії.
- Юридичний аудит установчих, дозвільних, інших документів, що супроводжують господарську діяльність компанії:
• аналіз статуту, протоколів загальних зборів учасників;
• аналіз реєстраційних документів (свідоцтв про реєстрацію в державних органах та установах);
• аналіз дозвільних документів (ліцензії, сертифікати тощо). - Юридичний аудит корпоративних відносин і наявності контролю за управлінням компанією:
• аналіз загальних повноважень учасників (засновників) компанії;
• аналіз правомірності та правильності попередніх операцій відчуження учасниками (засновниками) часток у статутному капіталі (у разі наявності);
• аналіз правильності формування (збільшення, зменшення) учасниками (засновниками) статутного капіталу;
• аналіз повноважень учасників (засновників) щодо контролю за фінансовою діяльністю компанії;
• аналіз повноважень учасників (засновників) щодо контролю за діяльністю виконавчого органу компанії;
• аналіз повноважень виконавчого органу компанії. - Юридичний аудит основної діяльності компанії (в тому числі, ліцензованого виду діяльності).
- Юридичний аудит інших окремих сфер (напрямів) діяльності компанії.
- Юридичний аудит діяльності філій та представництв компанії (за наявності).
- Юридичний аудит основної договірної діяльності:
• аналізуються договори з основними контрагентами;
• здійснюється правова експертиза договору оренди офісного приміщення;
• аналіз інших договорів, що використовуються в процесі господарської діяльності. - Юридичний аудит кадрової документації:
• аналіз колективного договору, укладеного підприємством із трудовим колективом;
• аналіз трудового контракту, укладеного з керівником компанії;
• аналіз трудових договорів, укладених із працівниками компанії;
• аналіз посадових інструкцій;
• аналіз інших документів з кадрової документації. - Юридичний аудит наявних активів компанії:
• аналіз матеріальних і нематеріальних активів;
• аналіз наявних обмежень та обтяжень майна тощо. - Юридичний аудит внутрішньої документації щодо забезпечення нерозголошення конфіденційної інформації.
- Юридичний аудит внутрішньої документації щодо забезпечення законності при проведенні перевірок підприємства контролюючими органами та щодо визначення порядку дій працівників при проведенні таких перевірок.
- Юридичний аудит внутрішньої документації щодо забезпечення ведення належного обліку персональних даних працівників та контрагентів.
- Юридичний аудит внутрішньої документації на об’єкти інтелектуальної власності компанії (знаки для товарів і послуг).
- Юридичний аудит правомірності використання в процесі господарської діяльності компанії відповідного програмного забезпечення.
- Юридичний аудит наявних судових і претензійних справ.
- Юридичний аудит наявних взаємовідносин з органами державної влади та управління, на підставі наявних документів дозвільного характеру.
- Юридичний аудит інших необхідних питань і документів.
Під час проведення юридичного аудиту компанії вищевказані питання можуть уточнюватися залежно від виду діяльності юридичної особи, організаційно-правової форми, наявних/відсутніх необхідних документів тощо.