П’ятниця , 14 Червня 2024

Юридичний супровід купівлі-продажу офісу

Юридичний супровід купівлі-продажу офісу
Юридичний супровід купівлі-продажу офісу

Купівля-продаж офісу на практиці є однією з найбільш складних і ризикованих угод на ринку нерухомості.

Для безпечної купівлі офісної будівлі потрібні спеціалізовані юридичні знання в галузі супроводу угод з нерухомістю. Оскільки в більшості випадків структура власності офісу є з юридичного погляду дуже непростою, – власниками нежитлового приміщення можуть бути кілька осіб, зокрема й іноземних. А об’єкт купівлі безпосередньо може складатися з декількох окремо розташованих споруд.

Виходячи з цього необхідно здійснювати комплексну передпродажну підготовку і перевірку всіх необхідних документів.

Юридичний супровід купівлі-продажу офісу є обов’язковим для забезпечення безпеки угоди.

Допомога юриста під час купівлі офісу полягає в проведенні юридичного аналізу документів, які належним чином підтверджують право власності.

Юристи для купівлі офісів

Юридичні фірми
KPMG Law Ukraine
KPMG Law Ukraine
380 44 490 5507

На практиці право власності на офіси оформлюють за нижчезазначеними схемами:

  • фізична або юридична особа реєструє право власності на підставі договору купівлі-продажу нерухомості або інших цивільно-правових угод (дарування, обміну тощо);
  • офісна будівля переходить у власність у процесі процедури приватизації державного або комунального майна;
  • власність реєструється на підставі рішення суду;
  • власність реєструється на представництво іноземної компанії на підставі укладених угод головною іноземною компанією.

Також рекомендується в обов’язковому порядку ретельно перевіряти таку інформацію:

  • можливі арешти / обтяження, які стосуються офісної будівлі;
  • чи введені всі офісні приміщення в експлуатацію;
  • чи є в наявності необхідні документи на технічні комунікації;
  • чи відповідає цільове призначення земельної ділянки, на якій розташована офісна будівля, вимогам чинного законодавства (власник офісу може користуватися землею на підставі державного акта на право власності або укладеного договору оренди; у разі оренди земельної ділянки необхідно вивчити рядків дії оренди та цільове призначення земельної ділянки, окрім цього, слід підтвердити дані в публічній кадастровій карті та перевірити інформацію в судових реєстрах);
  • інформація про можливі кримінальні, судові справи щодо власників офісу;
  • інформація/документи на реконструкцію, перепланування офісу, у разі, якщо ці процедури мали місце.

Крім того, дуже часто виникає питання, – які документи потрібні для купівлі офісу, щоб супровід угоди з офісом у Києві відбувся найефективніше. У цьому випадку рекомендується отримати від продавця такі документи для продажу офісу:

  • документи, що підтверджують дієздатність продавця офісу (якщо власником приміщення є юридична особа, – необхідно додатково дослідити повноваження директора щодо підписання угод із продажу нерухомого майна);
  • документи, що підтверджують право власності на офіс;
  • технічний паспорт на офісне приміщення;
  • документи, що підтверджують право власності або оренди на земельну ділянку, на якій розташований офіс.

Далі юрист для купівлі офісу, після вивчення зазначених документів, може витребувати додаткові документи для проведення юридичного аналізу.

Під час перевірки документів і підписання угоди будь-які можливі юридичні помилки є неприпустимими, – тому що вони тягнуть за собою втрату вкладених фінансових коштів. Зокрема, якщо під час укладення договору купівлі-продажу офісу було не дотримано норм чинного законодавства України, угода може визнаватися недобросовісним продавцем недійсною. У такому разі офіс повертається попередньому власникові, а грошові кошти, сплачені сумлінним покупцем як вартість купівлі офісу, на практиці повернути майже неможливо (за різноманітними шахрайськими схемами фінанси швидко йдуть на банківські рахунки третіх юридичних осіб, що знаходяться за кордоном).

Також необхідно розуміти, що продаж офісних приміщень може здійснюватися різними правовими шляхами: починаючи від укладення стандартних договорів купівлі-продажу, закінчуючи переоформленням корпоративних прав на відповідну іноземну компанію, яка володіє нерухомістю в Україні. В останньому випадку всі процедури з метою купівлі офісу проводяться відповідно до українського законодавства та законодавства країни реєстрації компанії нерезидента. Юристи компанії “Lotysh&Partners;” мають успішний і багаторічний досвід супроводу угод купівлі-продажу офісів. Ми професійно перевіряємо всі необхідні документи перед купівлею офісу та надаємо юридичні висновки щодо ризиків, які присутні в тому чи іншому об’єкті нерухомості.

Юридичний супровід купівлі-продажу офісу, за підтримки наших фахівців, включає такі дії:

  • юридична перевірка офісу;
  • юридична перевірка власника офісу;
  • надання юридичного висновку за результатами перевірки;
  • підготовка фінансової схеми купівлі-продажу офісу;
  • підготовка документів для купівлі-продажу офісу;
  • присутність юриста на угоді, – допомога юриста при купівлі офісу;
  • реєстрація права власності на придбаний офіс.
Відомий блогер. Публікую статті в різних інтернет-виданнях з 2007 року. Пишу на різні актуальні та цікаві теми. Експерт у сфері ведення блогів, інформаційних та новинних сайтів.
Залишити відповідь
Добавити рейтинг

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *