Вівторок , 7 Травня 2024

Три кроки з оптимізації виробництва в умовах падіння економіки

экономика
ekonomika

Економічна криза найсильніше б’є по невеликих підприємствах, тобто – по малому і середньому бізнесу. Так склалося, що саме тут зайнята велика частина населення нашої країни. Отже, падіння економіки так чи інакше зачіпає всіх, а благополуччя окремих осіб, своєю чергою, залежить від того, як із труднощами впорається конкретне підприємство. На жаль, пережити падіння економіки без втрат не є можливим, але завжди можна виконати кілька дій з оптимізації виробництва, щоб зберегти підприємство на плаву.

Крок перший: скорочення витрат

На жаль, левова частка витрат підприємств припадає на робочу силу. Підприємець не тільки виплачує зарплату своїм працівникам, а й робить за них внески до державної скарбниці. Чим важча економічна ситуація в країні – тим важче виконувати взяті на себе зобов’язання. Тому перше, про що має замислитися роботодавець – це скорочення штату.

Визначте ступінь зайнятості всіх співробітників підприємства і зіставте її з ефективністю праці. Далі все зрозуміло: співробітників із низькою ефективністю слід скоротити, а їхні обов’язки розподілити між тими, хто залишився. Як варіант, запропонуйте персоналу перейти на скорочений робочий день і скоротіть ставку. Це допоможе і кошти заощадити, і в більшості випадків зберегти хороші стосунки зі співробітниками.

Крок другий: перегляньте договори з партнерами

Щоб не опинитися в неприємній ситуації, коли виконання поточних договорів виявиться проблематичним, домовтеся з партнерами про зміну термінів постачання продукції. Якщо це можливо, перегляньте ціни, адаптуючись до нових умов. Взаємовигідне партнерство багато в чому складається з компромісів, а під час економічної кризи – тим більше.

Співпрацюючи з іноземними партнерами, знайдіть можливість для продовження бізнесу в нинішніх непростих умовах. У деяких випадках заради збереження бізнесу можна запропонувати перенести виробництво в Росію, таким чином обійшовши санкції. Звісно, все залежить від конкретної ситуації і тут підприємець має враховувати специфіку своєї компанії, але в більшості випадків такий крок дає змогу врятувати виробництво.

Крок третій: встановіть жорсткий контроль над витратами

За великим рахунком, контролювати витрати необхідно в будь-який час, однак, коли економіка показувала тенденції зростання, багато бізнесменів розслабилися, вважаючи, що так триватиме довго. Саме вони найсильніше відчули на собі удар кризи. Впоратися зі складнощами можна граючи з термінами оплати рахунків, залежно від пріоритету.

Економісти не рекомендують у момент кризи оплачувати рахунки не першої необхідності відразу після їх подання. Виплати можна здійснювати в крайній термін, до цього часу не вилучаючи кошти з власного обороту. Доручіть бухгалтеру скласти таблицю пріоритету і суворо-настрого накажіть слідувати цим даним під час розрахунків із постачальниками та партнерами.

Однак, перш ніж ухвалити те чи інше рішення, гарненько подумайте, як воно позначиться на вашій бізнес-репутації та які наслідки матимуть певні дії в довгостроковій перспективі. Не забувайте про те, що успіх бізнесу завжди залежить від уміння прорахувати всі можливі ходи та складнощі. Остаточні рішення слід ухвалювати тільки в разі відсутності явних негативних наслідків для підприємства.

Відомий блогер. Публікую статті в різних інтернет-виданнях з 2007 року. Пишу на різні актуальні та цікаві теми. Експерт у сфері ведення блогів, інформаційних та новинних сайтів.
Залишити відповідь
Добавити рейтинг

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *