Вихлопні гази, що виходять із двигуна автомобіля, проходять через вихлопну систему, де вони очищаються від шкідливих речовин, перш ніж потрапити в атмосферу. Вихлопна система складається з різних компонентів, таких як каталізатори, глушники, труби і т. д. Важливо регулярно перевіряти стан вихлопної системи, бо всі перелічені компоненти схильні до зносу і пошкоджень в результаті експлуатації автомобіля.
Від чого може залежати поломка системи вихлопу?
Авомобільний вузол може війти з ладу, як через часові ознаки, так і через людський фактор та неякісні запчастини. До часових ознак можна віднести вік та пробіг автомобіля. Старі автомобілі з великим пробігом мають більше шансів мати проблеми з вихлопною системою через знос деталей. Тобто звичайний знос внаслідок пройдених кілометрів і часу може призводити до зниження ефективності або навіть поломок окремих частин.
В разі потреби, для їх підбору треба звертатись у спеціалізований магазин запчастин для вихлопної системи, де ви зможете знайти необхідну запчастину для заміни.
До людських факторів, які можуть вплинути на роботу цього вузла відносяться:
- Умови експлуатації. Автомобілі, які часто експлуатуються в умовах з високим рівнем вологості або солоних доріг, можуть швидше піддаватися корозії, що може впливати на вихлопну систему. Також удари та пошкодження можуть призвести до деформації труб або глушників.
- Якість пального. Використання низькоефективного пального може призвести до утворення відкладень в системі випуску, що може вплинути на її ефективність.
- Недоліки в конструкції або монтажі. Іноді проблеми можуть виникнути через дефекти в конструкції або неналежний монтаж компонентів вихлопної системи.
- Неякісні матеріали. Деякі виробники можуть використовувати низькоміцні матеріали або матеріали поганої якості, що може призвести до швидкого зносу або поломок.
- Помилки в обслуговуванні. Неправильне обслуговування або ремонт вихлопної системи також може стати причиною подальших проблем.
Щоб запобігти частим поломкам вихлопної системи, рекомендується регулярно проводити технічне обслуговування автомобіля, слідкувати за змінами у звуку вихлопних газів або будь-якими знаками витоку, і звертатися до майстра при найменших підозрах на проблеми.
Що підлягає ремонту та заміні найчастіше?
Один із найпоширеніших компонентів, що потребують заміни, це каталізатор. Каталізатори призначені для зменшення викидів шкідливих речовин, таких як оксиди азоту, чадний газ та вуглеводні, перетворюючи їх на менш небезпечні сполуки. Каталітичний конвертер зазвичай виготовляється із спеціальних матеріалів-каталізаторів, таких як платина, паладій та родій, які сприяють хімічним реакціям.
У середньому він може прослужити від 5 до 10 років, або 80 000 – 160 000 км. Однак, термін служби каталітичного нейтралізатора може значно змінюватись в залежності від якості та умов експлуатації. З часом каталізатор може забитися або вийти з ладу через накопичення відкладень, таких, наприклад, як сажа. Це може призвести до погіршення екологічних характеристик автомобіля та втраті потужності двигуна. В такому випадку слід звертатися у інтернет магазин вихлопних систем для підбору какталізатора на заміну. Регулярна перевірка та заміна каталізатора, коли це необхідно, суттєво впливає на продуктивність автомобіля та збереження навколишнього середовища.
Ще однією з основних складових вихлопної системи є глушник. Зазвичай глушники виготовляються із міцних матеріалів, таких як нержавіюча сталь або алюміній, що забезпечує їх тривалий термін служби. Однак експлуатація в умовах із сильними перепадами температур, агресивна їзда або вплив агресивних хімічних сполук можуть призвести до зношування або пошкодження глушника, і як результат – до збільшення рівня шуму. У середньому, глушник може прослужити від 5 до 7 років, або 50 000 – 100 000 км. Але іноді може знадобитися завітати у магазин вихлопних систем раніше, для його заміни через непередбачені обставини.
Також слід звернути увагу на гофровані труби (гофри) у вихлопній системі. Вони є гнучкими з’єднаннями між різними частинами вихлопної системи, дозволяючи запобігти пошкодженям. Гофри зазвичай виготовляються з нержавіючої сталі, але можуть піддаватися зносу через вібрації, теплові цикли та вплив агресивних речовин. Частковий ремонт гофрованих труб може включати їх ущільнення або заміну. У середньому, гофри можуть служити від 3 до 5 років, але інтенсивне використання або несприятливі умови експлуатації можуть скоротити цей термін.
Крім цих основних компонентів, вихлопна система також включає різні кріплення, ущільнення і датчики, які також схильні до зносу і можуть вимагати заміни або ремонту. Труби та кріплення зазвичай мають тривалий термін служби, та можуть не вимагати заміни протягом тривалого часу, за умови належного догляду та обслуговування. Однак перевірка вихлопної системи під час регулярного технічного обслуговування (але не рідше ніж кожні 30 000 кілометрів пробігу) автомобіля може виявити проблеми на ранній стадії. Це допомагає запобігти серйозним пошкодженням, а також забезпечує безпеку та надійність автомобіля на дорозі.