З розвитком світової павутини інтернет-магазини дедалі більше привертають до себе увагу.
Клієнту пропонуються різні додаткові послуги та бонуси. Маркетологи намагаються придумати цікаві пропозиції, щоб утримати клієнта. У реальності інтернет-магазини справді популярні, і кожен з нас, напевно, вже встиг випробувати цей спосіб купівлі товарів.
Як завжди, нічого не буває досконалого. Хоча інтернет-магазини надають великий вибір і низькі ціни, все ж відчувається нестача в способах оплати. Деякі сайти, що продають, приймають оплату одразу у себе на сайті, інші просять зробити передоплату на рахунок банку.
До юриста звертаються з питаннями на тему оплат в інтернет-магазинах. Виникають випадки, коли гроші перераховуються, а товар не надходить, або надходить у поганому стані. Людина не знає до кого звертатися і що робити, щоб отримати гроші, або товар без браку.
У випадку якщо платіж дійсно здійснювався на рахунок інтернет-магазину, то такі непорозуміння цілком реально вирішити в позитивному ключі. Інша справа, якщо гроші переказували на якусь незрозумілу платіжну систему і немає фіксації квитанції. Тоді буде важко довести, що Ви купували товар.
Основні кроки з повернення грошей
Припустимо, що Ви купили в інтернет-магазині певний товар і здійснили передоплату за товар. Але навмисне, або через збіг обставин товар до Вас не прийшов. Ви передзвонюєте і запитуєте постійно у менеджера магазину про свій товар. У відповідь чуєте одні відмовки. У такому випадки слід зробити такі дії:
- Надсилаєте лист на ім’я керівника продажів інтернет-магазину, або директора з повідомленням, що ви замовили товар (вказуємо дату і час) і перерахували грошову суму як передоплату (додаємо до листа скановані копії платежу).
- Пишемо в листі своє бажання відмовитися від отримання товару. Пишемо по пунктах причини, через які прийняли таке рішення. Тут вказуємо головну причину – товар не доставлено.
- В листі зазначаємо, що згідно з ЗУ «Про захист прав споживачів» (Закон № 1023-XII від 12.05.1991) кожен громадянин України має право на повернення грошей за ненадані послуги. Також можете звернутися за юридичними послугами до фахівців для складання грамотного листа.
- Відправляємо лист із повідомленням про отримання з додаванням опису документів до листа.
- Якщо з боку власника інтернет-магазину не буде позитивної реакції, то звертаємося до правоохоронних органів.